Autor: Jacek Dul
Kategoria: Start

Czym jest ekonomia społeczna, w jaki sposób można skorzystać z możliwości, które daje ta forma działalności, a także do kogo jest skierowana? O tym i nie tylko będzie można dowiedzieć się podczas Targów Ekonomii Społecznej, które odbędą się 10 kwietnia 2019 roku (środa) w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Stalowej Woli.

Targom będzie towarzyszył kiermasz wielkanocny. To wydarzenie otwarte dla wszystkich mieszkańców, dla tych, którym hasło ekonomia społeczna z niczym się nie kojarzy, albo wprost przeciwnie, są jej podmiotem. Targi są podzielone na dwie części: wystawienniczą oraz panel dyskusyjny. Część wystawiennicza to kiermasz wielkanocny. Wezmą w nim udział m.in. warsztaty terapii zajęciowej, koła gospodyń wiejskich, spółdzielnie socjalne. Nie zabraknie też akcentu muzycznego, wystąpi Kapela Ludowa "Łęgowianie" Tadka Szczęcha. Natomiast w części dyskusyjnej będzie można dowiedzieć się czym jest ekonomia społeczna, do kogo jest skierowana oraz dlaczego warto skorzystać z tej formy działalności. Ponadto swoimi doświadczeniami podzielą się osoby, które już w tej dziedzinie działają. To m.in. ci, którzy prowadzą spółdzielnie socjalne. Opowiedzą jak rozpoczynali swoją działalność, z jakim problemami musieli się zmierzyć, a także jakie korzyści mają będąc podmiotem ekonomii społecznej.
Wstęp na targi jest wolny!

Program Targów Ekonomii Społecznej - 10 kwietnia 2019 r. - Miejska Biblioteka Publiczna w Stalowej Woli, ul. ks. J. Popiełuszki 10

godz. 10.00 – 14.00
Panele dyskusyjne
Sala konferencyjna (II piętro)

10:00 – 12:00
Ekonomia społeczna - co to takiego?
Wsparcie ekonomii społecznej. Gdzie szukać pomocy?
Jak to działa? Ekonomia społeczna dla każdego.

12:00 – 12:15
Występ Kapeli Ludowej "Łęgowianie" Tadka Szczęcha

12:15 – 12.30
Przerwa

12:30 – 14:00
Dobre praktyki ekonomii społecznej
Dyskusja
Kiermasz wielkanocny
Hol biblioteki (II piętro)

10:00 – 14:00
Stoiska: podmioty ekonomii społecznej z województwa podkarpackiego, warsztaty terapii zajęciowej, koła gospodyń wiejskich

Organizatorzy:

Partnerzy: